מתחרטים • האיחוד האירופי יערער: להשאיר את חמאס ברשימת ארגוני הטרור

    גואל ועקנין No Comments on מתחרטים • האיחוד האירופי יערער: להשאיר את חמאס ברשימת ארגוני הטרור
    7:11
    16.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on עד מתי: רועי בית יעקב הי"ד מעלי נפל בקרבות ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כחודש בית הדין האירופי בשטרסבורג החליט להוציא את ארגון חמאס רשימת הטרור, אך קבע מסגרת זמן שלושה חודשים במהלכה יהיה ניתן לערער על ההחלטה. הבוקר (שני) הודיעה דוברת האיחוד כי בכוונתם לערער כנגד הפסיקה.

    סוזאן קייפר, דוברת האיחוד כתבה כי "מועצת האיחוד האירופי החליטה לערער על ההחלטה בנוגע להימצאות חמאס ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד".

    השר סילבן שלום, מי שיזם בעת כהונתו כשר חוץ את ההחלטה על הכנסת החמאס לרשימת ארגוני הטרור, בירך הבוקר על החלטת מועצת האיחוד האירופי ואמר כי "אני מברך על ההחלטה לערער על הפסיקה, שאין אבסורדית ממנה. על האיחוד האירופי להיצמד לאותה החלטה אותה הובלתי בעבר ולאפשר הוצאת החמאס ארגוני הטרור רק אם ימלאו את שלושת התנאים ולפיהם הם יכירו בישראל, יתנערו מטרור וקבלת הסכמים קודמים שנחתמו בין ישראל לפלסטינים. הגיע הזמן שאירופה תפנים שארגוני הטרור באים כולם מאותו בית יוצר ואין כל הבדל בין החמאס, לדאע"ש ולאל קעידה".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה אז את ההחלטה שקיבלו באיחוד: "איננו מסתפקים בהסברי האיחוד האירופי על כך שהוצאת חמאס מרשימת ארגוני הטרור היא 'עניין טכני'. נטל ההוכחה מוטל על האיחוד האירופי ואנו מצפים מהם להחזיר לאלתר את חמאס לרשימה שכל אחד מבין שהוא חלק בלתי נפרד ממנה – חמאס הוא ארגון טרור רצחני שמציין באמנה שלו כי מטרתו להשמיד את ישראל. אנחנו נמשיך להיאבק בו בנחישות ובעוצמה כדי שלעולם לא ישיג את מטרתו".



    0 תגובות